Binnen onze klant is de afdeling verantwoordelijk voor het managen en verhogen van de klantwaarde van alle consumenten. De afdeling geeft met behulp van klantdata-analyses richting aan beslissingen over klantstrategieën en als afgeleide daarvan campagnestrategieën.

Het team bestaat uit 15 ambitieuze data scientists en data engineers die in staat zijn uit complexe data relevante business inzichten te creëren. Het team ontwikkelt daarnaast voorspelmodellen voor klantgedrag die ingezet worden in omni-channel campaigning.

 

Werkzaamheden

  • Analyseren van klant-, transactie en interactiegegevens, bouwen van (voorspel) modellen en deze gebruiken ten behoeve van marketingactiviteiten
  • Vertalen van de uitkomsten van klantanalyses naar hun relatieve belang in het bereiken van de strategische doelen
  • Beoordelen van vragen vanuit de business op toegevoegde waarde in relatie tot het bereiken van de business doelstellingen
  • Mede verantwoordelijk voor de waarde optimalisatie van de klantenbase
  • Naast het uitvoeren van scherpe analyses ben je ook adviseur die continu in contact staat met de business

 

Hardskills

  • WO werk- en denkniveau; opleiding met statistische achtergrond bv. econometrie, (bedrijfs)economie, (technische)bedrijfskunde of marketing
  • Affiniteit met Big Data analytics en met Marketing en Sales
  • Kennis van statistische tools o.a. (Teradata) SQL, Aster, R, Excel, SPSS
  • Kennis van en ervaring met verschillende methoden en technieken o.a. Treemodels en Logit. Ook voor het gebruik van nieuwe technieken en analyses sta je open
  • Bewezen ervaring met het vertalen van data naar informatie gericht op commerciële toepassingen
  • Goede beheersing van de Nederlandse en Engelse taal

 

Softskills

  • Teamspeler
  • Goed analyserend vermogen
  • Goede communicatieve en sociale vaardigheden
  • Met creatieve oplossingen kunnen komen
  • Open en eerlijke houding binnen het team  en naar de buitenwereld
  • Sterk resultaatgerichte instelling en weet deze op motiverende wijze over te brengen op jouw project team en omgeving.

Sociale vaardigheden voor besturing projectorganisatie en managen van verwachtingen bij vele betrokken partijen