Taken & verantwoordelijkheden

De online marketing manager zet zijn/haar talent in om ervoor te zorgen dat klanten de ultieme customer journey doorlopen. Aspecten als usabilty, design, copy en cross-device experience brengt de online marketing manager samen.

Hij/zij is de stakeholder voor de business, voor online marketing projecten en geeft hier leiding aan. Voorbeelden van projecten zijn het online doorvertalen van grote campagnes en het brengen van nieuwe proposities naar de markt. De online marketing manager is verantwoordelijk voor de online marketing doelstellingen en het sturen van de klantwaarde op korte en lange termijn. Hij/zij stuurt de uitvoering aan op basis van KPI’s, rapportages, klantfeedback en gezond verstand.

De online marketing manager is bekend met de nieuwste ontwikkelingen en trends binnen de digitale kanalen.

 

Relevante werkervaring :

  • Minimaal 3-5 jaar relevante werkervaring, in een online omgeving

Opleidingsniveau  

  • HBO+

Talen

  • Beheerst de Engelse en Nederlandse taal uitstekend in woord en schrift

Aanvullende functie eisen:

  • Je bent resultaatgericht, je werkt gestructureerd en weet deadlines te halen en hier helder over te communiceren. Ook ben je niet bang om ‘nee’ te zeggen als dat echt nodig is;
  • Je bent proactief, commercieel, en denkt mee met stakeholders en interne klanten;
  • Je bent data gedreven; je neemt beslissingen op basis van analyse en experimenten
  • Je bent uitstekend in staat om vanuit de klant te denken;
  • Je hebt actuele kennis van en ruime ervaring met analytics/tag management systemen, CMS systemen en A/B testing tools;
  • Je hebt oog voor (interaction) design en je kan goed moeilijk uitlegbare zaken en processen tóch begrijpelijk en aantrekkelijk presenteren op de site;
  • Je bent stressbestendig en ‘hands-on’ en hebt geen 9-5 mentaliteit;

 

Overige zaken 

  • Denk hierbij aan stand-by diensten, thuiswerken en Engelstalige kandidaten

 

Korte beschrijving afdeling (cultuur, mentaliteit, sfeer)

Deze afdeling is verantwoordelijk voor het zo goed mogelijk bedienen van al onze bezoekers, die met hun vragen naar een van de Online kanalen komen. Klant of geen klant .

Hiertoe behoren o.a. het leveren van de juiste productinformatie, het neerzetten van de juiste product en brand experience, en het bieden van de beste service voor zowel de consument als zakelijke klanten.

Deze afdeling richt zich hierbij op 5 pijlers:

Online Service, Online Marketing, Online Zakelijk, App Center en Online Analytics.